SVENSK WEBBSHOP  |  SNABB LEVERANS  |  KUNDBETYG 4.6 / 5

SVENSK WEBBSHOP  |  SNABB LEVERANS  |  KUNDBETYG 4.6 / 5

Köp- och leveransvillkor

RevoltBeauty.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige.

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat.

För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella avvikelser.

Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Revoltbeauty.se förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.

Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Betalning:

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds:

  • KLARNA Checkout: Välj mellan faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank, swish. Tryggt och säkert.

14 dagars Klarna faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Har du frågor angående din faktura eller ditt betalsätt via Klarna, vänligen kontakta Klarnas kundservice på 0812012010.

Så fungerar Klarna betalningen:

Köp nu. Betala senare med Klarna.

Vi har inlett ett spännande samarbete med Klarna för att kunna erbjuda dig nya sätt att betala i kassan. Det är ett enkelt och säkert sätt att få de saker du vill ha när du vill ha dem.

Så här fungerar det:

  • Steg 1: Lägg varorna i din kundvagn och gå till kassan. Klarna betalningsmetod med 14 dagars faktura är förvald i kassan. Det går bra att ändra betalningsmetod här.
  • Steg 2: Klarna skickar en e-postbekräftelse och påminnelser när det är dags att betala
  • Steg 3: Du kan genomföra dina framtida Klarna-köp med bara ett klick

Klarna betalningsmöjligheter:

1.Betala senare: Betala inom 14 dagar. Prova sakerna i lugn och ro hemma och bestäm vad du vill behålla. Inga räntor eller avgifter när du betalar i tid.

2.Betala direkt:

  • Kort eller bankkonto: Med kort eller konto kan du betala dina köp snabbt, säkert och enkelt på tre olika sätt. Du kan ansluta både dina kort och bankkonton till Klarna när du ska betala något för första gången, eller göra det i förväg via vår app med hjälp av BankID. Klarna kommer ihåg dina uppgifter så att du kan handla och betala ännu smidigare nästa gång.
  • Banköverföring: Betala med ditt bankkonto och godkänn köpet med BankID. Pengarna dras direkt utan någon registrering hos oss.
  • Dras från bankkonto: Pengarna dras från ditt anslutna konto inom två bankdagar efter behandlad/skickad order.
  • Kort: Betala med valfritt kort. Pengarna reserveras direkt på kortet i samband med köpet.
  • Swish: Betala enkelt via appen Swish i din mobiltelefon.

3.Dela upp din betalning:

  • Delbetalningsplan: Betala enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer en månad går det bra och du kan närsomhelst betala den resterande skulden.
  • Flexibla delbetalningar: Betala ett minimibelopp varje månad. Du väljer själv om du vill betala minimibeloppet eller valfritt belopp över minimibeloppet.

När du godkänts kan du hantera dina betalningar och få betalningspåminnelser i Klarna-appen.

Om Klarna:

Betala online eller i appen: Se dina senaste köp och gör betalningarna i Klarna-appen eller online.

Tryggt och säkert: Med Klarna omfattas du alltid av Klarnas köparskydd. Modernasäkerhetsåtgärder skyddar din information för att förhindraobehöriga köp.

Leveransvillkor

Alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar. OBS! Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan det ta längre tid. Vissa produkter kan ha längre leveranstider, information om det står alltid på produktsidan.

Samtliga leveranser sker genom Postnord / Shenker / DHL / DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs, paketeras och skickas varorna från lagret normalt samma dag eller inom 24 timmar (arbetsdagar). Under högsäsong eller efter långhelg kan det ta längre tid. Därutöver tillkommer Postens/ Schenkers / DHL:s / DSV:s leveranstid som normalt är 2-3 arbetsdagar (normal leveranstid är nästkommande vardag) med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. I detta fall kommer vår kundservice att kontakta dig och informera om detta. 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

OAVHÄMTAT PAKET: Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (ombudets liggetid är 14 dgr för Schenker och DHL paket och 7 dagar för Postnord Varubrev). För outlöst paket som kommer i retur till RevoltBeauty.se.se förbehåller vi oss rätten att debitera köparen kostnader för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift på 400 - 800 kr. (beroende på paketets storlek och vikt)

EJ LEVERERBART PAKET VID HEMLEVERANS: Har du beställt din order med hemleverans och fraktbolaget inte kan leverera paketet till dig av olika anledningar (t.ex. du är inte hemma, du svarar inte på fraktbolagets sms eller samtal ang. leveransen, eller du inte tar emot deras leverans), så fakturerar vi dig 500kr - 1000kr för frakt och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet med hemleverans samt mottagit det i retur.

FRAKTSKADAT PAKET: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret / ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan på plats samt kontakta oss på [email protected]Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss på [email protected] och göra en skadeanmälan. Bilder på din skadade vara, ytteremballage samt följesdelel måste bifogas då fraktbolaget kräver detta. 

Utöver priset kan tillkomma kostnader för frakt. Dessa finns i så fall angivna i webbutikens kassa. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. 

Leveranssätt & ansvar

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  • Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
  • Postpaket – Din beställning levereras med DHL, DB Schenker eller Postnord till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett DHL och Schenker postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet. Ett Postnord Varubrev ligger kvar endast 7 dagar hos ombudet, men du som kund kan alltid förlänga det med +7 dagar genom Postnords länk.
  • Hemleverans: Leverans sker dagtid hem till din dörr med Schenker. Mottagandet behöver signeras. Schenker kommer att avisera sändningen en dag innan för att komma överens med dig om lämplig leveransdag.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upplever du att du inte fått din order inom skälig tid? (Vissa produkter kan ha längre leveranstider, information om det står alltid på produktsidan.)

  1. Kontrollera att dina leveransuppgifter namn, adress, mobilnummer stämmer. Dessa hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl tidigare när du slutförde ditt köp i vår webbshop. Vänligen kika i din skräppostmapp om du saknar order- eller leveransbekräftelsen från oss. Vänligen kontakta oss omgående om du inte har fått orderbekräftelsen inom 12 timmar efter slutfört köp och inom 10 dagar om du inte har fått leveransbekräftelsen.
  2. Om dina leveransuppgifter stämmer ber vi dig att avvakta 5 helgfria dagar om ditt paket skickades med Schenker, DHL, Postnord Varubrev eller 10 dagar om ditt paket skickades med Postnord brevtjänst.
  3. Vänligen kontakta oss om dina leveransuppgifter inte stämmer eller om du inte tagit emot ditt paket efter 5/10 dagar.

Har du frågor ang din spårbara försändelse kan du kontakta fraktbolagens kundtjänst här:

  • Postnord kundtjänst: 0771333310
  • DHL kundtjänst: 0771400345
  • Schenker: www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/ring

Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (ombudets liggetid är 14 dgr för Schenker och DHL paket och 7 dagar för Postnord Varubrev).

För outlöst paket som kommer i retur till RevoltBeauty.se förbehåller vi oss rätten att debitera köparen kostnader för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift på 400 - 800 kr. (beroende på paketets storlek och vikt)

Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig 400 - 800 kr för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift (beroende på paketets storlek och vikt) Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

Ej levererbart paket vid hemleverans:

Har du beställt din order med hemleverans och fraktbolaget inte kan leverera paketet till dig av olika anledningar (t.ex. du är inte hemma, du svarar inte på fraktbolagets sms eller samtal ang. leveransen, eller du inte tar emot deras leverans), så fakturerar vi dig 500kr - 1000kr för frakt och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet med hemleverans samt mottagit det i retur.

Ändra eller stoppa en beställning

Vi har snabb varuhantering och din order börjar behandlas i vårt lager direkt efter att du har slutfört ett köp i vår webbshop. Därför kan vi inte annullera/ändra din beställning. Tack för din förståelse. Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Av miljöskäl skickar vi inte med en retursedel med alla ordrar.

  • PRIVATPERSON

    Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Observera att det enligt lag är du som ska betala för returkostnaderna och enligt lag kan komma att betala för en varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

RETURKOSTNAD:
Returkostnaden ligger oftast mellan 59kr och 499kr beroende på paketets storlek och vikt. 0-200g: 59kr, 201g-2000g: 129kr,  2001g-4000g: 199kr, 4001g-10.000g: 299kr 10.001g-uppåt: 499kr

Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. Vid underkänd retur (varorna är brutna eller skadade) kan avdrag göras på återbetalningen. Ingen återbetalning sker när en vara är använd.

Ångerrätten kan endast tillämpas på hela set, vi godkänner inte returer av valda delar av ett köpt set (du kan returnera hela det oöppnade setet om det uppfyller villkoren för ångerrätt).
Dvs: Produkter, som t.ex. kit eller set, som består av flera produkter eller delar, anses vara en produkt och måste retuneras i sin helhet.

ÅNGERKÖP GÄLLER EJ: på demoprodukter, beställningsvaror samt prenumerationsprodukter som skickades ut till dig en eller flera gånger tidigare. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för hygienartiklar som t.ex. hudvårds-, hår-, massage- och sminkprodukter med bruten eller saknad försegling / plombering. Belysningsprodukter med bruten eller saknad försegling / plombering. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Köparen kan inte hävda sin avtalsenliga ångerrätt för produkter som har skickats ut utan försegling då RevoltBeauty.se inte kan sälja dem som nya produkter eftersom det kan medföra allvarliga risker för folkhälsan och frågor som rör skydd av konsumenthälsan (t.ex. kosmetika, hår- eller makeupprodukter etc.).

FÖR ATT RETURNERA EN PRODUKT, GÖR SÅ HÄR:

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss genom att maila [email protected]. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med returfraktsedel och information om hur du ska skicka tillbaka varan.  När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till ReVoltbeauty.se:s lager inom 14 dagar från att returförfrågan gjorts. Om produkten returneras efter 14 dagar kommer den inte att accepteras.

Observera att returer inte kan skickas till ombud eller utan att du har fått vårt besked om din ångerrätt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl. ReVoltbeauty.se ansvarar inte för leveransen till oss från kunden. Vi rekommenderar därför att du använder vår returfraktsedel eller om du skickar returen själv så skickar du den spårbart.

Efter mottagandet av den återsända varan och vid godkänd retur kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vårt lager mottog din retur. 

Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmetod som vid tillfället då beställningen gjordes.

Vi förbehåller oss rätten till att dra av 20-50% av din återbetalning för varor som ej returneras i ny- och originalskick (t.ex. saknad eller skadad originalförpackning, tillbehör, varan är använd...m.m.), alternativt ej godkänna returen.

Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt samt hanteringskostnader debiteras. (259kr - 999kr beroende på vikt och paketstorlek)

  • FÖRETAG

    För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. Företag kan avbeställa sin order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs. ordern är packad och frakthandling har skapats i vårt lagersystem) Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen.

Reklamation

Om du vill reklamera en produkt registrerar du reklamationen genom att kontakta vår kundservice på [email protected], ange ditt ordernummer och detaljerad felbeskrivning. Vi förbehåller oss rätten till att begära underlag till en reklamation i form av bilder samt video som kan skickas enkelt via www.wetransfer.com.

Eventuellt fel på en vara skall anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts, detta inom skälig tid (2 månader).

Revoltbeauty.se tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.

Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Revolt Beauty tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel debiteras med 250kr. Det är du som kund som står för returkostnaden från vårt lager till din adress om du önskar behålla den felaktigt reklamerade produkten.

Garanti (elektriska artiklar):

Om du vill reklamera en elektrisk produkt registrerar du reklamationen genom att kontakta vår kundtjänst

Revoltbeauty.se säljer alla elektriska artiklar med 1 års garanti. På batterier / uppladdningsbara batterier ger vi 6 månaders garanti. (Räknat från köp-datumet)

Eventuella fel på våra elektriska produkter / batterier som uppstår under denna tid (12 / 6 månader) som är ett resultat av normal användning (men inte skador orsakade av slitage eller fel användning) kommer antingen att repareras eller ersättas på bekostnad av Revoltbeauty.se.

För att Revoltbeauty.se ska ansvara för felet på den elektriska varan / batteriet krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan (fabrikationsfel). 

Revoltbeauty.se tar ej ansvar för fel som uppkommit på elektriska produkter och batterier på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd, slitageskador, vattenskada, sprickor på produkten...m.m.

Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står Revoltbeauty.se för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

Allergisk reaktion

Revoltbeauty.se kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov. Om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan användning/beställning. Information om ingredienslistan hittar du på diverse produktsida. Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos Revoltbeauty.se, vänligen kontakta en läkare.
Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

Pris- och produktinformation

RevoltBeauty.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Priserna är angivna i SEK ink. moms som standard. Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig RevoltBeauty.se rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är RevoltBeauty.se inte skyldig att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Prenumeration

Vissa produkter kan du beställa även med prenumeration.
Ingen bindningstid. Inga dolda avgifter. Avsluta eller ändra din prenumeration enligt ditt önskemål. (senast 5 helgfria dagen innan utskickstillfället.)
Prenumerationen är aldrig förvald hos oss, dvs man själv måste göra ett aktivt val för att prenumerera på en produkt, just för att undvika att våra kunder inte råkar av misstag köpa en vara med prenumeration.
Information om ditt eventuella val av prenumeration står sedan på produktsidan, kassasidan i orderbekräftelsen, fakturan samt på plocksedeln som medföljer i paketet. 

  • Hur ändrar jag min prenumeration?

    Skicka ett mail till oss på [email protected] så ändrar vi din prenumeration så som du vill ha den. Ändringen gäller först när kundtjänsten har bekräftat den.

  • Finns det någon bindningstid?
    Det finns ingen bindningstid, du kan när som helst avsluta din prenumeration. Skicka ett mail till oss på [email protected] senast 5 helgfria dagar innan innan utskickstillfället, så avslutar vi din prenumeration. Ändringen gäller först när kundtjänsten har bekräftat den.

  • Hur avslutar jag min prenumeration?
    Skicka ett mail till oss på [email protected] senast 5 helgfria dagar innan din nästa prenumerationsorder skulle skapas, så avslutar vi din prenumeration. Ändringen gäller först när kundtjänsten har bekräftat den.

  • Har jag ångerrätt på min prenumerationsorder?
    På din första prenumerationsorder har du 14 dagars ångerrätt om produkten uppfyller villkoren för ångerrätt. Läs mer under rubrik "Ångerrätt" i våra villkor. Efter det f.o.m. dag 15 eller / och 2:a utskickad prenumerationsorder gäller ej ångerrätt på dessa ordrar. Men du kan avsluta eller ändra din prenumeration när som helst. Ändringen gäller först när kundtjänsten har bekräftat den.

  • När kommer min nästa prenumeration?

    Du väljer själv när din nästa prenumeration kommer, du kan välja tex.  på varannan vecka, en gång i månaden, varannan månad. Du kan också välja att beställa prenumerationsprodukterna "en gång" utan prenumeration.
    Ingen variant är förvald hos oss dvs man själv måste göra ett aktivt val för att prenumerera på en produkt.

  • Vad händer om jag flyttar?
    Om din leveransadress har förändrats, behöver du rapportera det till vår kundtjänst senast 5 helgfria dagar innan din nästa prenumerationsorder skulle skapas.
    OBS! Detta gäller även om du har beställt eftersändning hos Postnord. Ändringen gäller först när kundtjänsten har bekräftat den.

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Viktigt om dina personuppgifter:

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. 

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring. Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. Om du anger att du vill ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi ett externt system för det. Läs mer på vår sida för Privacy Policy.

När du besöker vår webbsida, handlar hos oss, lägger varor i varukorgen eller prenumererar på nyhetsbrevet ger du oss samtycke att samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar in dessa uppgifter i syfte att erbjuda den service och funktionalitet som förväntas av oss för att fullgöra vår del av tex ett köpeavtal. Vi lämnar bara ut dina uppgifter till nödvändiga samarbetspartners där ett personuppgiftsbiträdesavtal finns. Exempel på samarbetspartners är bolag som utför tjänster för vår räkning inom tex leverans, betalning och kommunikation.

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst eller genom ARN.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Inkl moms

Kategorier
Information